Оголошення

Козацьке братство бойового Звичаю Спас «Сокіл» не співпрацює та не має жодного відношення до ВГО «Всеукраїнська федерація «Спас», «Братства козацького бойового Звичаю Спас», партії «Соціал-патріотична асамблея слов'ян (СПАС)», «Специальной прикладной армейской системы»-С.П.А.С.(Росія) та російського терористичного угруповання «Спас», відповідального за вибух на Черкізівському ринку м.Москви.


Наша кнопка:


Наші партнери:

Звичай

  • СУПОЙСЬКИЙ ПЕРЕКАЗ

    Родовий переказ, записаний у носія Звичаю Спас-Гопаку Леоніда Петровича Безклубого

  • НАШ ЗАКОН

    У своїй діяльності Спас, як і все козацтво керується Чотирнадцятириком (чотирнадцять раз речу), котрий є прадавніми нормами козацького Звичаю. В грудні місяці року 1992 в місті Одесі отаманська Рада, а в липні місяці року 1994 в місті Києві і VI позачергова Велика Рада Українського козацтва затвердили Чотирнадцятирик як Звичай Українського козацтва

  • Карби
  • З енциклопедії української міфології
  • Слово Спадщанця
  • Радетель
  • Мамаєві пісні
  • О. Косуха "Вільний спосіб життя. Незнищенна традиція воїнів-охоронців Краю та споконвічні принципи самоорганізації українців"
  • Звичай

    Нам відомі декілька збірок, що були сформовані на основі спадщини, яку зберіг і передав Леонід Петрович Безклубий. Такі собі стислі записники, які дають розуміння суті Звичаю, писаних зі слів самого Леоніда Петровича, або з його нотаток та листів. Та ніде ми не зустрічали його особистої розлогої відповіді на тему «Звичай – це…». Лише окремі короткі висловлювання, тези «на полях», характерні примітки у різноманітних текстах, особливим чином виправлених текстах відомих усім пісень та власних віршах тощо. Спроби описати Звичай, формалізувати і звести його до якогось "застиглого" звичаєвого права марні:

    «Упродовж тисячоліть Звичай, тобто сукупність правил поведінки людей, в Україні було суворо заборонено записувати. Так намагалися запобігти викривленню змісту Звичаю (фарисейству) під час його тлумачення – написане вважалося мертвим, а також з метою безпеки – щоб ворог не дізнався про слабкі місця. До того ж у старі часи Звичай охоплював усі сторони життя людини – від того, як вести бойові дії, до розподілу праці та прибутків у громаді» (О. Косуха).

  • Про Звичай

    Хвиля інтересу до Звичаю продовжує зростати. Питання світогляду і ідеології залишаються сьогодні більш ніж актуальними для українського козацтва. На доповнення до попередньої статті "Звичай", пропонуємо увазі читачів статтю козака з Уманщини Петра Єремчука.

Варта "Сокіл"





Дані музичні твори розміщені з метою ознайомлення користувачів сайту з воїнською (зокрема козацькою і повстанською) та народною пісенними традиціями. Братство дякує авторам і виконавцям цих та подібних музичних творів за значний внесок у відновлення пісенних традицій.